Muzyka !

środa, 7 maja 2014

Krupnik ;)

Dzisiaj odkryłam jak bardzo zależy mi na tym blogu gdy po długiej nieobecności spowodowanej brakiem czasu zdałam sobie sprawę, że zapomniałam hasła. Męczyłam się prawie godzinę testując wszystko co przyszło mi do głowy. Nawet nie wiecie jakiej ulgi doznałam gdy wreszcie udało mi się zalogować ;)
No ale dobra, przejdźmy do rzeczy. Dzisiaj na tapetę weźmiemy sobie krupnik. Zawsze uwielbiałam tą zupę, ale gdy zostałam wegetarianką musiałam z niej zrezygnować bo moja mama robiła ją z mięsem. Przez długi czas nie przyszło mi do głowy, że gdzieś tam musi istnieć jej wegetariańska, jeszcze lepsza wersja. Na szczęście jakiś miesiąc temu się ocknęłam i proszę oto i on:

Składniki :
  • 3 ziemniaki
  • 2 średnie marchewki
  • 1 nieduża pietruszka
  • pół cebuli
  • 1 mała szklanka kaszy jaglanej/jęczmiennej (do wyboru)
  • oliwa z oliwek
  • listki laurowe
  • ziele angielskie
  • sól, pieprz
  • 2 l wody (z kostką warzywną)

Sposób przygotowania:

Na rozgrzaną oliwę do garnka wrzucamy startą marchewkę, pietruszkę i smażymy na małym ogniu. Po około 10 minutach zalewamy bulionem, wrzucamy pokrojone w kostkę ziemniaki, dodajemy listki laurowe i ziele angielskie. Gotujemy około 25 minut. W tym czasie przypalamy cebulę i wrzucamy do zupy. Kaszę  zalewamy wrzątkiem na sitku i płuczemy pod bieżącą wodą. Dodajemy do zupy i gotujemy jeszcze przez 15 minut. Przyprawiamy.
Ps. Możemy posypać pietruszką ;)

bon appétit ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz